У Миколаєві триває процес запровадження енергосервісу у бюджетній сфері

Нещодавно одним із пріоритетних напрямків діяльності міської влади було визначено запровадження енергозберігаючих заходів на об’єктах бюджетної сфери міста Миколаєва, у тому числі і шляхом залучення позабюджетних коштів.

Одним із передбачених законодавством механізмів залучення позабюджетних коштів для запровадження енергозберігаючих заходів на бюджетних об’ єктах є закупівля енергосервісу.

Енергосервіс – це комплекс енергозберігаючих  заходів, спрямованих на скорочення  споживання  паливно-енергетичних ресурсів за рахунок коштів інвестора із забезпеченням встановлених санітарних норм  та правил.

Нещодавно рішенням виконавчого комітету Миколаївської міської ради  від 02.11.2017 №902 «Про закупівлю енергосервісу та затвердження базових рівнів споживання паливно-енергетичних ресурсів та житлово-комунальних послуг» було визначено перші 26 об’єктів (закладів освіти), для яких проводиться закупівля енергосервісу.

Механізм здійснення закупівлі енергосервісу проводиться в декілька етапів:

—  рішення виконавчого комітету про закупівлю;

— проведення торгів через систему ProZorro;

— затвердження міською радою істотних умов договору;

— укладення та виконання енергосервісного договору.

На сьогодні місто Миколаїв знаходиться на етапі винесення для затвердження міською радою істотних умов енергосервісних договорів відповідно до вимог Закону України «Про запровадження нових інвестиційних можливостей, гарантування прав та законних інтересів суб’єктів підприємницької діяльності для проведення масштабної енергомодернізації»  та Постанови Кабінету Міністрів України від 21.10.2015 №845 «Про затвердження Примірного енергосервісного договору», оскільки, істотні умови договору закупівлі енергосервісу формуються саме за результатами проведеного тендеру.

Варто відзначити, що практика запровадження енергосервісних договорів на сьогодні активно поширюється містами України, так, у  21 місті України оголошено 260 ЕСКО-тендерів.

Як розповів представник Держенергоефективності, важлива особливість ЕСКО-механізму  полягає у тому, що виграє тендер не той, хто запропонує найнижчу ціну, а той, хто надасть найвищий показник ефективності енергосервісного договору.

Цей показник визначає потенційну економію коштів на енергоспоживанні та грошову вигоду для бюджетної установи. Водночас це запорука закупівлі найбільш ефективного та якісного устаткування та матеріалів для проведення робіт.

Важливо, що всі заходи з енергозбереження провадяться за кошти інвестора, а енергоефективне, сучасне обладнання, яке запроваджується на бюджетних об’єктах переходить у власність громади без витрачання бюджетних коштів.

Сподіваємося, що найближчим часом, після проходження зазначених процедур, у місті Миколаєві розпочнеться безпосередне запровадження енергозберігаючих заходів на перших 26 об’єктах бюджетної сфери, що надасть змогу скоротити витрати енергоресурсів та спрямувати вільні бюджетні кошти на вирішення інших соціально важливих питань міста.