Профільна комісія погодила Схему теплопостачання м. Миколаєва
У Миколаєві відбулося засідання профільної комісії з питань промисловості, транспорту, енергозбереження, зв’язку, сфери послуг, підприємництва та торгівлі під головуванням В.В. Євтушенко, на якій депутати одноголосно погодили Схему теплопостачання м. Миколаєва, розроблену департаментом енергетики, енергозбереження та запровадження інноваційних технологій Миколаївської міської ради та затверджену Міністерством регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України.
Заступник Миколаївського міського голови з питань енергоефективності Олександр Омельчук розповів, що за розробку Схеми теплопостачання департамент енергетики взявся, виконуючи доручення міського голови.
Віце-мер наголосив на тому, що цей документ — один із базових в сучасному світі, який регулює енергетичну безпеку, баланс і енергетичну складову міста, яка на сьогодні знаходиться в невизначеному стані.
«Згідно порядку затвердження інвестиційних програм теплогенеруючих підприємств, їх затвердження неможливе без прийняття в установленому Законом порядку Схеми теплопостачання. Проведення такої роботи надасть нам можливість сформувати теплоенергетичний баланс міста та визначити основні напрямки розвитку у сфері теплоенергетики з урахуванням новітніх вимог з енергоефективності та енергозбереження. Ні про який розвиток у сфері теплозабезпечення міста говорити неможливо, не маючи на руках розробленої та актуалізованої до сучасних вимог схеми теплопостачання міста», — повідомив Олександр Омельчук.
Заступник директора департаменту енергетики, енергозбереження та запровадження інноваційних технологій Андрій Слободяник зазначив, що, зміни мережі – нагальне питання. Наприклад, у 2006 році у Миколаєві чисельність населення складала 507 404 людини, теплопостачання міста забезпечували 182 котельні, вироблення теплової енергії складало 1 271 910 Гкал, спожито природного газу — 136399, 2 тис. м³, а протяжність зношених та аварійних мереж всього 7,4 км.
Станом через 10 років ситуація змінилася на гірше.
Тут Слободяник відзначив:
- Зношенність джерел генерації теплової енергії
- Низький рівень термомодернізації будівель
- Невідповідність температурних графіків роботи джерел генерації реальним потребам споживачів
- Низький рівень використання альтернативних видів енергоресурсів
- Збільшення кількості старих і аварійних ділянок теплових мереж. Як наслідок збільшення кількості аварій і підвищені втрати теплоносія
- Середні втрати теплоносія 62,3 тон /год. (238000 тонн в опалювальний сезон).
- На нагрівання води, яка надходить на підживлення, необхідно витратити 9514 Гкал теплової енергії, або 1240 тис. м³ газу, або 11 500 000 гривень.
Схема теплопостачання передбачає 3 етапи:
1. Закриття котельні за адресою: проспект Центральний, 22а, встановлення ІТП з погодозалежним регулюванням та перехід споживачів на потужності ТЕЦ.
2. Перехід 13 споживачів з потужностей генерації ТЕЦ на потужності котельні 135 мкр., встановлення ІТП з погодозалежним регулюванням. Виведення з експлуатації теплотраси діаметром 129 мм. Виведення з експлуатації теплотраси діаметром 530 мм (ТЕЦ).
3. Будівництво котельні потужністю 3Гкал на місці ЦТП 127 мкр. Основне паливо — біомаса, резервне — природний газ.
- Прокладка теплотрас. Попередньо ізольовані трубопроводи.
- Установка ІТП з погодозалежним регулюванням
- Перемикання споживачів з потужностей генерації ТЕЦ на потужності нової котельні.
- Виведення з експлуатації теплотраси діаметром 129 мм
- Виведення з експлуатації теплотраси діаметром 530 мм (ТЕЦ).
«Що це дасть місту? Економія енергії — 33% на цих локальних місцях. Термін окупності — 6 років. Інвестиції — 890 тисяч євро, кредитна складова — 500 тисяч євро, 300 тисяч євро — безповоротна фінансова допомога, а співфінансування міста має скласти всього лише 15%», — розповів Андрій Слободяник.
У підсумку члени комісії одноголосно проголосували «за», внісши свої пропозиції. Надалі питання повинні будуть розглянути інші комісії, потім затвердження Схеми теплопостачання м. Миколаєва буде винесено на погодження сесії Миколаївської міської ради.